16.12.10

sayew boodack baruw bewlajar

"akuh sukew gilew makwe howt tu dowh"

"naty naik cuti teman aaa nengok movie doe . ta kesian kew kat akuh??"

"akuh lewpak kat mawmak niey.siniw lew"


"cedeyh law.pewot da muncit"

"kaw ada rasew nak terajang tak kalaw kaw dapat mesej ayat macam niew?.sewrius gampang" 


bila gua dah berumahtangga dan ada anak,gua nak suruh anak gua hafal kamus Dewan Bahasa dan Pustaka. A,B,C,1,2,3 tolak tepi dulu.baru la mantap karangan bahasa melayu A-Level. bila cikgu tanya "dah besar nanti awak nak jadi apa?"..dengan lancar dan angkuh anak gua jawab "saya nak jadi macam Datuk A.Samad Said".sejuk perut bini gua mengandung 9bulan 10hari.

tapi sebelum tu gua kena pastikan kamus Dewan Bahasa dan Pustaka tu tak lari dari konsep asal. kalau tak gua terpaksa ajar anak gua kamiran berganda tahap budak-budak degree. dah besar nanti senang sikit nak urusniaga jual beli team bola BPL harga juta-juta tapi bayar guna dinar emas. apa ada hal

2 comments:

zuzairi said...

ni bahasa ape????
rosak bahasa je hu3...

azwan said...

bahasa kanak-kanak pra matang yang tak matang sebenarnya...