12.12.10

facebook dan dosa



dosa pertama : memaki hamun sesama manusia

apa kejadah kau nak maki hamun orang yang takde fesbuk.nie bukan setakat dapat dosa,kau jugak dapat malu sebab di tertawakan orang-orang macam gua. sebab gua rasa orang-orang macam lu tak guna otak bila tulis status macam tu.

dosa kedua : tayang gambar-pakai baju-tapi-aku-rasa-baik-kau-tak payah-pakai-baju-bagai

nie memang gua tak nafikan ramai sangat perangai macam nie. agak muka kau comel cantik bagai seksi meksi gua tak kisah la. muka yang macam suam-suam kuku-banding-anak sedara gua-comel lagi,kau terdesak sangat ke nak orang add kau?.tapi pape hal pun,gua suka jugak ushar makwe seksi-seksi nie.dosa gua lu tanggung ok..kahkahkah

dosa ketiga : mengumpat,mencaci,mengeji

gaya macam nie pun banyak gua tengok. marah-marah makcik yang add-kau-sebab-mengurat-laki-dia, status kau yang up-to-date setiap 5 minit marahkan kawan laki kau-tak-hensem-tiba-tiba-menyesal kenal, acara mengeji dan memburukkan stail budak-budak cerdik pandai keluaran universiti. kau berpolitik macam gaya-lepas grad-kerja-sebelah-PM. lepas tu lu nak suruh gua like lu punya page-ada-gaya-parti-politik-punya. apa kejadah. brader, gua tak into semua nie. daripada gua join menda anti gov.my,pro A bagai, baik gua layan muzik bawah tanah sambil pekena kopi O kaw.

dosa keempat : iklan lucah

sekali scan guna henpon 3310i boleh nampak bontot bagai. nie punya iklan memang nampak bangang. siapa punya idea la buat aplikasi jadah haram macam nie. nie memang gua selalu kena. dah la satu hal main Texas HoldEm Poker, lepas tu sebelah kanan pulak ada iklan tunjuk bontot. nak taknak gua terpaksa tengok jugak sebab kalau gua tukar page lain, habis la chips gua nanti. 

dosa kelima : dosa yang kau dapat bila baca entri gua yang macam mengumpat gayanya

siapa suruh baca..kahkahkah

p/s : newcastle united 3-1 team cap bangau loser sangat

2 comments:

SuryaRahman said...

dosa pertama: memang dosa ah

dosa kedua: dia rasa dia hot la tu. yang lain tengok pun hot jugak. tapi bahu kiri la yg hot.

dosa ketiga: facebook memang dah jadi lubuk umpatan.

dosa keempat: err. dosa ke rezeki wan? HAHA. sekali pandang rezeki, dua kali pandang baru dosa.

dosa kelima: ok yang ni aku berdosa.

azWan said...

dosa keempat : oh memang aku tengok sekali je.sekali yang berpanjangan..kira rezeki la tu kan..haha