24.11.10

gedik

"gedik seyh"

gedik itu art

dulu masa sekolah gua minat art. pantang masa pendidikan seni,gua laju je buat. ada sorang member gua pun boleh tahan hebat.lukis bagaikan profesional.7tahun tinggalkan sekolah,member gua sekarang kerja yang takde kaitan art.gua punya art entah kemana merajuk.

masa sekolah rendah dulu (sk kampung batu,jalan ipoh),darjah 4anggerik,gua jadi pelukis art berjaya untuk kelas.asal ada benda nak buat je,cikgu suruh gua lukis. kebanyakkannya berkait dengan peribahasa. katanya tangan gua penuh art.gua tak kisah. dulu gua tak ambik port sangat pasal harga wang ringgit nie.jadinya gua buat kerja dengan setulus ikhlas hati. gua pernah lukis gambar menatang yang gua sendiri tak tau nama dia. cikgu sains gua suruh budak-budak kelas gua lukis menatang yang dwifungsi atau omputih kata multifunction. ape kejadah multifunction nya tah. tapi seingat gua,gambar yang gua buat memang terbaik,gua yang kata la.hasil gabungan beberapa menatang yang gua adaptasi dari national geographic. cewahhh. celah mana nak jumpa astro tengok national geographic zaman gua dulu.jangan kata internet,telefon rumah pun takde. hasil gabungan beberapa menatang dari imaginasi gua:
  • kuda - badan - potong angin
  • buaya - ekor - berenang
  • burung - kepak - terbang
  • harimau - kaki - lari - kuat
  • kuda - muka - rambut trojan - kacak bergaya
bayangkan la camne rupa menatang nie. darjah 4 punya kerja entah kemana perginya.entah-entah cikgu sains gua tengah buat eksperimen ke ujikaji barangkali dengan mencantumkan semua ciri-ciri menatang nie untuk dijadikan realiti.dunia sudah maju,semua boleh berlaku.

"gua bagi pilihan dowh"

"gua suruh pilih gua atau KLCC dowh"

"dia pilih KLCC dowh"

"gua tak penting dowh"

sekarang gua punya art dah pupus,takde bakat.bak kata orang art 'tangan tak bedung'

ehsan google image


***
p/s: gua tak gedik
p/s/s: gua pernah hantar hasil lukisan gua kat TV3 KFC hour (betul ke nama nie?) masa zaman art gua tengah menaik

2 comments:

dayangredzuan said...

pergh...chicky hour contest..

soalan saya untuk anda : kalah ke kalah??

azwan said...

nama naik..tp disebabkan keterangan diri tak lengkap,so abaikan jela hadiah tu..haha