30.9.10

anak degil

sesiapa yang rasa anak mereka degil yang amat,boleh la cuba mencuba kaedah nie.gua dapat nie pun dari email kawan yang kita suka.cara dia amat mudah.cuma agak meremang kot masa mula-mula tu.
  1. bila anak dah tidur, duduk di hujung kepala panggil roh anak.
  2. wahai roh anakku "nama anak", jadilah kamu roh yang baik, roh yang bertimbang rasa pada ibu dan bapa, roh yang taat pada Allah, roh yang sayang sesama manusia 
  3. nak anak senang bangun ke sekolah,boleh cuba
  4. nak anak pandai ngaji,boleh cuba 
  5. nak anak pandai belajar,boleh cuba
  6. nak anak pandai mengorat makwe-makwe,jangan cuba


*****
kadang-kadang gua cuba jugak kat kawan bilik sebelah. tapi gua bagi kelainan pada no.2




"wahai roh kawanku,kalau taknak rasa kena pijak kat perut sok pagi-pagi bangun ye gi kelas." 



tapi kebiasaannya gua terlajak sama tidur di bilik berlainan

2 comments:

sharifah aniza said...

ang pon degil..klu aku aku simbah ja er pns sbaldi klu ang xmau bgn...

azwan said...

gua jenis yg mudah bangun.bisik je perlahan-lahan kat telinga.cuma gua tak bangun bila orang sebelah tak bangun-bangun