10.7.10

sin wau nun alif ta

siapa kata sin wau nun alif ta tu sakit?.ada orang kata(orang mana kata) macam kene gigit semut je.kena semut api berbintat juga apa.lu dah sin wau nun alif ta?.

awal tahun 1998,memandangkan geng geng sebaya dah berjaya menjadi orang dewasa,gua mengambil keputusan untuk mempercepatkan proses kedewasaan gua.permintaan gua berjaya abah gua tunaikan.lokasi pembedahan hanyalah di klinik berhampiran.excited gila gua memang tak dapat disangkal.siapa taknak jadi orang besar ye dak.malam tu gua bantai makan sedap sedap.

pagi pagi lagi gua dah mempersiapkan diri dengan mandi sebersih mungkin.nanti takde la doktor tengok pun rasa nak kerat habis je kan.mak gua dengan senyum riang menyediakan sarapan paling lazat untuk gua disertakan sekali kain pelikat cap gajah duduk.hampir pukul 8.30 gua dan abah gua bergerak ke lokasi.pagi pagi macam ni memang budak sebaya gua liat nak bangun.jadi gua merupakan orang kedua akan dibedah.neves?.tak langsung.muka gua steady.hero mana boleh takut.

pesakit pertama keluar muka kelat.apa la tak hero langsung.gua masuk dengan muka angkuh sambil diperhatikan oleh kanak kanak yang baru sampai.sampai kat dalam gua salin kain pelikat,landing baik punya kat kerusi fleksibel klinik.doktor lelaki,nurse perempuan.iskh.segan ni.kehkehkeh.

agak gua dalam 4das cucukan jarum doktor tu bagi.lepas tu memang gua tak rasa papa.hero mesti kuat kan.dalam setengah jam agak gua,tapi gua pun tak tau sebenarnya berapa lama proses pembedahan tu.tak sempat gua nak jeling jam.gua keluar muka angkuh.ada brader kerusi hujung dah merengek nak balik.sempat juga gua dengar bapak dia puji gua.hero mesti la muka berlagak ye dak..

sementara gua tunggu ubat dari kaunter,sempat juga gua usha makwe makwe klinik.respon memang positif.siapa tak tergoda kalau keluar bilik pembedahan muka macam hero.tak nangis apetah lagi merengek macam brader kerusi hujung.beres semua gua dengan abah gua terus ke kereta dan balik.

sampai rumah gua cepat cepat turun dan berlari 10meter macam tu nak uji kehebatan gua berlari guna kain pelikat.tak pernah lagi gua lari dalam kain.mak gua sempat juga sound takut takut jahitan tertanggal.naya je nanti.gua terus lepak baring depan tivi layan hagemaru.

selang dalam setengah jam,ubat kebas dah habis.serta merta gua terasa nak nyanyi lagu "meraung" dari newboyz walaupun hakikatnya gua tak tau lirik.mak gua datang bagi bantuan.tin biskut jadi sandaran untuk menongkat kain gua dari bersentuhan.dengan disertakan kipas berkelajuan 5hp menghala ke dalam kain.lagu meraung tak bertahan lama,gua tertidur.memang feel gila.hero nyanyi sikit sikit sudah la,ye dak!.

***


*time nak buka balutan memang best.semua nurse yang hendel.kehkehkeh

No comments: