24.8.11

Puasa Raya Gaya Bujang

Alhamdulillah dah hari ke-23 umat islam berpuasa dan aku belum terlepas lagi berterawih kat surau ehemm ehemm.depan rumah. Masa belajar dekat luar kawasan, 6tahun jugak tak jumpa surau masa bulan romodhonn. Nasib badan kuat lagi sampai rakaat ke-8.kehkehkeh

Kalau mengikutkan kalendar, maknanya lagi 7 hari nak raya. Apa? Baju melayu raya belum ada? Memang takde pun sejak 6tahun lepas. Bukan taknak beli, tapi memang aku taknak ada pun. Baju masa jadi pengapit dulu pun cantik lagi.

Oh ya. Tahun nie tak lagi jalan-jalan cari buka kat bazar romodhon. Entoh apa gamaknya yang ada kat bazar tu. Bazar Parit Raja takyah cita. Dah muak menengok menda yang sama 3tahun

Begitulah serba sedikit pandangan saya tentang puasa kali ini

6 comments:

Amalina Ali said...

time bujang memang cool.
tak ada baju raya pun tak pe.
nnt tggu dah kawin, lgsung jgn nak harap pakai baju baru.

azwan said...

idok le macam gitu sekali jadinya.dah kawin nanti la masanya pakai branded2.ngepaw gaji bini.kehkehkeh

cpahniza said...

ang mmg tau ngepaw ja kn...btw alhamdulillah~ terawikh xtinggal..

dayangredzuan said...

wo yau ang pau...lai lai

azwan said...

dayang,ang pau no lai

Amalina Ali said...

gila. malang siapa jadi bini kau.